Youngmasters Gala koncert već tradicionalno zauzima središnje mjesto u programu Youngmasters Festivala te je i ove godine privukao mnogobrojnu publiku u Vitešku dvoranu Posavskog muzeja Brežice, gdje je održan u utorak, 27. kolovoza 2024.
Posebnu čast događanju pridali su i ugledni gosti – gradonačelnica Samobora, Petra Škrobot, i podžupan općine Brežice, Bogdan Palovšnik – čija prisutnost svjedoči o važnosti ovog kulturnog događaja za oba grada. Nakon uspješne premijere prošle godine, kada je koncert simbolično obilježio ulazak Hrvatske u šengenski prostor, ovogodišnji Gala koncert potvrdio je nastavak uspješne međunarodne suradnje između samoborske Međunarodne ljetne škole mladih glazbenika i Posavskog muzeja Brežice.
Prvi dio večeri Youngmasters Gala koncerta pružio je raznolik i bogat program u interpretaciji vrsnih glazbenika, ujedno predavača na Međunarodnoj ljetnoj školi mladih glazbenika. Youngmasters kvintet flauta (Rebeka Labud, Tinkara Ledenik, Gala Grgurač, Liza Tkalćec, Katja Jazbinšek) otvorio je koncert živahnom izvedbom baroknog Koncerta br. 1, op. 15 Jacquesa Bodina de Boismortiera, dok su Marco Graziani i Sven Brajković donijeli emotivnu dubinu u Blochovom Nigunu. Gershwinova Tri preludija u izvedbi Mihaela Paara i Svena Brajkovića bili su razigrani i ritmički precizni, a Mendelssohnov Klavirski trio br. 1, op. 49 u interpretaciji Grazianija, Gala Faganela i Brajkovića istaknuo se svojom izražajnošću i emocionalnom snagom. Poseban trenutak večeri bila je izvedba Papandopulove skladbe Gloria iz 1983., za koju ne postoji dokaz da je prethodno praizvedena, a oživjeli su je sopranistica Anja Papa Peranović, flautist Marko Zupan i gitarist Petar Čulić. Prvi dio završio je energičnim obradama tanga u izvedbi kvarteta harmonika Accoquartet (Tanja Bandalović, Maja Talajić, Ivana Črnjak, Anamarija Nerad), donoseći južnoameričku strast na pozornicu.
Drugi dio večeri Youngmasters Gala koncerta bio je izvanredno predstavljanje glazbenih talenata uz pratnju Festivalskog komornog orkestra pod ravnanjem maestra Davora Kelića. Orkestar se sastoji od mladih gudača koji su polaznici Međunarodne ljetne škole, uz podršku nekoliko profesionalnih glazbenika. Ovaj ansambl, kojem su se pridružile tri izvanredne mlade solistice, omogućio je mladim glazbenicima da dožive profesionalni orkestralni rad kroz intenzivne probe i javnu izvedbu. Prilika za suradnju s iskusnijim kolegama iz renomiranih hrvatskih orkestara obogatila je njihovo iskustvo i doprinijela uspješnoj izvedbi programa.
Paula Dužanec otvorila je drugi dio Haydnovim Koncertom za klavir u D-duru, donoseći svježinu i virtuoznost, dok je Marta Faullend Heferer dojmljivo izvela Vivaldijev Koncert za mandolinu u C-duru, prilagođen za gitaru. Josipa Bilić očarala je dramatičnom interpretacijom Vivaldijevog moteta In fuore iustissimae irae, a Respighijevi Antički plesovi i arije donijeli su uzbudljiv zvučni doživljaj koji je savršeno odgovarao ambijentu Viteške dvorane, čije freske oživljavaju antičke motive iz grčko-rimske mitologije. Kao savršeni završetak, Bilić je izvela Čardaš ariju iz Kálmánove operete Grofica Marica, pri čemu je zanimljiva scenska odluka da silazi niz stepenice dodala poseban vizualni i emotivni doživljaj izvedbi.
U ovoj prekrasnoj dvorani, spoj umjetnosti, povijesti i vrhunske glazbe još jednom je pokazao snagu kulture koja povezuje i nadahnjuje.
Tekst: Petra Stojaković
Foto: Borna Bulat