subota, 24. kolovoza 2024. godine Kapela sv. Mihalja u 20 sati
Ulaz slobodan!
ŽIVOTOPIS
Danica Škreblin rođena je u Zagrebu 2003. godine. Studentica je na Kunstuniversitӓtu u Grazu u klasi profesora Łukasza Kuropaczewskog i Paola Pegorara. Svoje obrazovanje započela je u Glazbenoj školi Blagoja Bersa u klasi profesora Tomislava Vasilja. Kroz svoje osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje ostvarila je brojne izvrsne rezultate. Dobitnica je preko 20 nagrada među kojima se ističu prve nagrade na međnarodnim gitarističkm natjecanjma kao što su: Porečfest (2018. i 2019.), Zagreb Guitar Festival (2028. i 2019.), IGC Ida Presti (2018. I 2020.)
Ovogodišnji Daničini uspjesi krenuli su nastupima u finalima velikih natjecanja u non age kategorijama, na kojima je redovito bila najmlađi-a natjecatelj-ica. U ožujku ove godine osvojila je Nagradu publike na IGC Ida Presti u Samoboru, a nakon toga 1. nagradu na Sarajevo Guitar Festivalu te 2. nagradu na Guitar Art Festivalu u Beogradu. Recenti uspjeh uslijedio je u Španjolskoj, na 27. međunarodnom natjecanju José Tomás u Petreru, gdje je osvojila 2. nagradu. Vrijedno je istaknuti i nagrade Profesor Baltazar, koj joj je Grad Zagreb dodijelio 2019. i 2021. godine. U lipnju 2021. održala je solo recital u zagrebačkoj galeriji Lauba, a u veljači 2022. u crkvi sv. Jeronima u okviru Festivala komorne glazbe sv. Jeronima. Nastupila je i u emisiji Dobro jutro Hrvatska.
Danica se tijekom školovanja usavršavala na majstorskim tečajevima istaknutih gitarističkih pedagoga kao što su: Zoran Dukić, Petrit Çeku, Tomislav Vukšić, Xhevdet Sahatxhija, Krešimir Bedek, Gabriel Bianco, Anabel Montesinos, Rafael Aguirre.
Na Youngmastersu je prisutna niz godina u ulozi polaznice majstorskih tečajeva i izvođača, a prošle godine i kao članica organizacijskog tima.
Večerašnji recital nadovezuje se na Nagradu publike s IGC Ida Presti te iznimno veliku gledanost njezinog nastupa na YouTube kanalu istog natjecanja.
PROGRAM
F. Sor (1778-1839): Introdukcija i varijacije na temu „Marlborough s’en va-t-en guerre“, op.
28
M.M: Ponce (1882-1948): Sonatina
-I. Allegro non troppo
-II. Andante
-III. Vivace
M. Ohana (1913-1992): Tiento
I. Albéniz (1860-1909): Evocacíon
F. M. Torroba (1891-1982): Seguidilla, Arada, Fandanguillo,Torija
I. Albéniz: Sevilla
Fernando Sor (1778. – 1839.) bio je istaknuti klasični gitarist i skladatelj. Poznat je po svom doprinosu razvoju repertoara klasične gitare, a djela poput njegovih etida i sonata danas se često izvode. Sorovu glazbu karakterizira melodijska ljepota, složena harmonija i tehnički izazovi. Introdukcija i varijacije na temu „Marlborough s’en va-t-en guerre” temeljene su na francuskoj narodnoj pjesmi koju Sor kreativno izmijenjuje kroz niz varijacija. Svaka varijacija prikazuje Sorovu vještu manipulaciju temom – korištenjem različitih tehnika, harmonija i tekstura, kako bi stvorio raznoliko i zanimljivo glazbeno putovanje. Introdukcija i varijacije na temu „Marlborough s’en va-t-en guerre” su dokaz Sorovog skladateljskog umijeća i njegove sposobnosti da jednostavnu melodiju pretvori u prelijepu skladbu za gitaru.
Manuel Maria Ponce (1882.-1948.) bio je meksički skladatelj i pijanist, koji je svojim skladbama dao vrlo značajan doprinos repertoaru klasične gitare. Bio je prijatelj sa španjolskim gitaristom Andresom Segovijom, i u suradnji s njim napisao je brojna remek djela koja se i danas često izvode. Jedno od njegovih poznatijih djela je Sonatina, popularno poznata i kao Sonatina Meridional, čija su temeljna inspiracija španjolske narodne pjesme koje je Andres Segovia sakupio i poslao skladatelju kao materijal za novu skladbu. Po Segoviji prvi stavak zove se Campo (polje), drugi Copla (pjesma), a treći Fiesta (zabava).
Maurice Ohana (1913.-1992.) bio je francuski skladatelj španjolskog podrijetla poznat po svom inovativnom i avangardnom skladateljskom stilu, koji karakterizira spoj različitih utjecaja, uključujući elemente španjolske, sjevernoafričke i suvremene klasične glazbe, kojima je eksperimentirao kako bi stvorio jedinstven i izražajan glazbeni jezik. Jedno od Ohaninih značajnijih djela je Tiento, skladba za solo gitaru koja crpi inspiraciju iz istoimenog tradicionalnog španjolskog flamenco oblika – tienta. Tiento odražava Ohaninu fascinaciju flamencom, posebice cante jondom, stilom pjevanja čija je tematika najčešće duboka, bolna i melankolična.
Federico Moreno Torroba (1891.-1982.) bio je španjolski skladatelj i dirigent poznat po svom značajnom doprinosu žanru španjolske klasične glazbe, posebno u području zarzuele, oblika španjolske operete. Poznat je i po svojim djelima za gitaru – njegovi koncerti, sonate i solo skladbe, postale su glavni dio repertoara klasične gitare. Torrobine skladbe često uključuju elemente španjolske narodne glazbe i plesnih oblika – primjerice, Fandanguillo i Seguidilla su inspirirani istoimenim španjolskim plesovima, dok su Arada i Torija kratke skladbe vokalnog karaktera.
Isaac Albéniz (1860.-1909.) bio je španjolski pijanist, skladatelj i jedna od ključnih figura u razvoju žanra španjolske klasične glazbe. Albénizova glazba odražava bogato kulturno nasljeđe Španjolske, uključujući elemente španjolske narodne glazbe. Poznat je po svojim klavirskim djelima, a posebno po svojoj suiti Iberia i Suita española. Tim djelima Albéniz izražava svoju sposobnost da kroz glazbu dočara krajolike i tradiciju Španjolske. Evocación je prvi stavak prve knjige suite Iberia i hvata bit španjolske glazbe svojom strastvenom i evokativnom prirodom, dok Sevilla, dio Suite
españole, inspirirana istoimenim gradom i flamenco plesom Sevillanas dočarava vedar duh tog sunčanog andaluzijskog grada i prenosi nas u živopisne krajolike i kulturnu baštinu Pirenejskog poluotoka.